13. 3. 2008

Elektronika.

Pod elektornikou mám na mysli hlavne foťáky, ktoré sú neodmysliteľnou súčasťou výbavy a ich príslušenstvo. Bez patričnej dokumentácie by to nebolo ono a čím viac tým lepšie. :-) Na cestu budeme mať k dispozícii celkom 3 foťáky a jednu videokameru. Foťáky budem brať ja, Radim a Rado a David bere videokameru. Radim má malý cestovný kompakt, ani neviem čo je zač. Ja som nedávno kúpil Canon PowerShot A720, 8MPix 6xzoom. I keď je trošku väčší než Radimov, vybral som si ho hlavne kvoli tomu že je napájaný 2 tužkovými baterkami. Považujem to za výhodnejšie riešenie než integrované baterky, pretože keď sa vybijú stačí mať v púzdre 2 náhradné a hneď ich vymeniť a je to lacnejšia varianta než kupovať náhradné originál batrky. Rado sa ešte nerozhodol aký foťák ponesie (zrkadlovku, alebo kompakt). Bolo by super keby zobral svoju zrkadlovku, aby sme mali zo sebou jeden naozaj dobrý foťák , z ktorého by sa nafotili tie najzaujímavejšie zábery, ale vcelku chápem jeho neochotu ťahať zo sebou takého 1kilového obra aj s objektívmi.
Pri toľkej optike vyvstáva otázka kam s nasnímaným materiálom. :-). K tomu poslúži hlavne Honzova databanka, kam sa budú sťahovať hlavne videá z kamery. Radim sa vyzbrojil 3 8GBajtovými SDHC kartami, ja mám k dispozícii len 2 8Gigové karty a jednu 2Gigovú. Pre prípad že by nám to ešte nestačilo a pre osobné potreby budem brať ešte svoj 30Gigový diskový mp3 prehrávač iAudio X5L, ktoý môže tiež fungovať ako databanka pre foťáky podporujúce USB Host. Zatiaľ to ale nemám odskúšané. Až dneska mi prišla poštou USB spojka aby som mohol prepojiť foťák s prehrávačom, ktorú som nemohl nikde zohnať a musel som si ju objednať z internetu. (20Kč spojka, 100kč poštovné)
Ďalšou elektronikou sú nabíjačky a mobily ktoré si každý bere podľa vlastného uváženia. Ja si svoj mobil berem.
No a nesmiem zabudnúť spomenúť redukcie na sieťové káble. V Peru sa používa americký systém zásuviek, takže ešte potrebujeme nejaké redukcie aby bolo kam tie mašinky pichnúť. Rado nejaké redukcie už má , ja si musím ešste aspoň jednu zohnať.

Žiadne komentáre: