7. 3. 2008

Výber spacáku

Po teste z predchádzajúceho príspevku, nasledoval výber vhodnejšieho spacáku. Kritérium bolo, aby som sa v ňom mohol vpohodlne vyspať pri teplotách do -7 stupňov. Tak som začal hľadať nejaké informácie ako vybrať vhodný spacák. Našiel som celkom obsiahly článok ktorý celkom dobre popisuje , spôsob označovania spacákov a umožňuje prepočítať tabuľkové hodnoty udávané výrobcom, individuálne parametre poľa fyziologických parametrov každého človeka.
Svět Outdooru.cz - Najdi svůj spacák
Na základe tohto článku si môžete spraviť celkom dobrú predstavu o tom aký spacák vyberať aby vyhovoval vašim potrebám. Stručne zhrnuté spacáky sa označujú 3 číslami, komfort, limit a extrém. Niektorý výrobcovia udávajú len 2 čísla, komfort a extrém. Hodnotu extrém podľa toho nemá zmysel vôbec brať do úvahy, pretože je to teplota pri ktorej v danom spacáku pri plnej výbave (navlečiete na seba všetko čo máte) nezomrete na podchladenie. Ak sa chcete normálne vyspať tak sa treba orientovať podľa hodnoty komfort, upravenej podľa osobného prepočtu.
Ale aj tak by som pri konečnom výbere ešte pridal nejakú rezervu, pretože osobne úplne neverím serioznosti výrbcov a údajom nimi uvádzanými.
Ja som sa rozhodoval medzi dvoma spacákmi HUSKY. Enjoy -26 a Ember -14. (obidve hodnoty sú extrém) Enjoy uvádza hodnotu komfort -14, Ember -6. Cena oboch spacákov bola rovnaka 2690,- Kč, ale Ember bol o 0.5 kg ľahčí a to je dosť zvlášť keď ho budemm usieť mesiac ťahať so sebou. Nakoniec som si objednal Enjoy aj keď váži skoro 2kg. (pre istotu) :-)
V správnosti mojho rozhodnutia ma utvrdila aj recenzia spacáku Enjoy, ktorú som ale našiel až neskôr, keď som ho už mal doma a ktorá nedopadla úplne priaznivo. Podľa nej je tento spacák vhodný tak do -10. Čo by mi ešte stále malo stačiť. :-)
Či ozaj, sa dozvieme už za mesiac. :-)

Žiadne komentáre: