12. 3. 2008

Turistická výbava

Tak dnes som bol vybrať na pošte balík od Craftu. Objednal som si Craft shiftový rolák a tým som uzavrel nákupy turistického vybavenia. Do toho som tiež poriadne zainvestoval. Turistika a výlety mi síce nikdy neboli cudzie, ale poriadnu výbavu som nikdy nemal, a aj na celodenné túry vo Vysokých Tatrách som doteraz chodil len v teniskách, rifliach, tričku a šučtiačke (maximálne nejaká mikina do batohu). Rozdiel bol ale v tom že som na turistiku chodil zásadne pri peknom počasí a keď sa počasie pokazilo, tak som zostal doma, alebo sme túru predčasne ukončili. Čo pri ceste na MachuPicchu asi nepôjde. :-) Takže som rozhodol kompletne doplniť chýbajúcu výbavu o nepremokavé oblečenie.
Niektoré veci som sa snažil kúpiť v jarných výpredajoch, ale asi som moc náročný a nebol som moc spokojný s tým čo sa ponúkalo. Za celkom dobrú kúpu považujem GoreTexovú bundu za 3000Kč. Nie so všetkým to naozaj vyšlo. Pohorky Kilimandzaro s membránou Sympatex som kúpil asi v polke Februára zlacnené z 2500 na 1800Kč. A včera ma skoro roztrhlo od zlosti keď som ich v tom istom obchode videl za 1300Kč. :-(
Samozrejme že topáknky som pri prvej príležitosti otestoval. Bolo treba vyskúšať či netlačia a či sú naozaj nepremokavé (na to poslúžil malý potôčik :-) ). Bol som s kamarádkou na malom asi 4 hodinovom výlete venčiť psa. Bol som milo prekvapený, aké sú tie topánky mäkučké a pohodlné. Dotoraz som mal turistickú obuv spojenú s tvrdými, ťažkými koženými topánkami a rpreto som dával prednosť teniskám. V týchto sa chodilo ako v bavlnke. I keď trochu mi v nich bolo teplo.
Okrem už spmýnanej bundy a topánok som ešte kúpil polartekovú mikinu, nepremokavé gate od Hannah (rovnaké si vybral aj Rado), a nejaké termoprádlo od Craftu. Pôvodne som chcel kupovať moiru, lebo je lacnejšia, ale Rado ma presvädčil že Craft je omnoho lepší ako Moira. Vzhľadom k tomu že vyskúšal už niekoľko druhov termoprádla vrátane moiry aj craftu, tak dám na jeho osobnú skúsenoť. Výbavu doplňuje softshelová firemná bunda, ktorú sme dostávali v mojom predchádzajúcom zamestnaní Cleverlance. A keďže rovnakou bundou aj s logom Cleverlance bude vybavená väčšina výpravy, (Rado, Radim Honza a ja sme kolegovia práve z tejto firmy) a na poslednú chvíľu si ju kúpila vo výpredaji aj Eva, tak to bude celkom sranda. :-)
Ako vravím plná "poľná". Rozhodne to ale nepovažujem za zbytočnú investíciu len kvôli Peru. Všetky tieto veci bohate využijem pri ďalších výletoch, a termoprádlo a mikinu pri zimných lyžovačkách, kde mi už dávno chýbali.
Vrchol bude bude ak mi na letisku stratia batoh. :-(

Žiadne komentáre: