7. 4. 2008

Den 10 - Colca Cannon (Mato)

V noci bola ukrutná kosa. Nestačilo ani 5 dek z lamy. A to som si 2 ukradol z vedľajšej postele. Nechápem ako tu môžu fungovať bez kúrenia a bez poriadnych okien. A tiež nechápem prečo som si nevzal spacák. :-(
Ráno sme vstávali o 5, v hostelovej jedálni boli pripravené skromné raňajky a potom už za svitania vyrážame do chladného rána.
Dodávka nás odviezla smer Colca Caňon. Cieľom cesty bola výhliadka Cruz del Condor nad kaňonom s niekoľkými zaujímavými zastávkami v okolitých dedinácha a rozhľadniach.

Yuani/Juani

Hneď v prvej dedine myslím že sa volala Juani alebo tak nejak, som bol nútený si kúpiť ďalší suvenír. Pekný sveter z lamej vlny za 45 Sol. To je úľava, konečne som prestal klepať kosu.
Na námestí prebiehalo malé divadielko pre turistov, deti ale aj starší indiáni tu tancovali okolo fontány miestny tanček. Keď som sa lepšie prizrel tak mali na nohách len akési sandále, pritom hneď vedľa na tráve bolo jasne vidieť námrazu.
Hmm. Hold sú to tvrdý ľudia, zviknutý na tvrdý život. Nejaká kosa ich asi nerozhádže.


Cesta dodávkou po kamenistej ceste k výhliadke Cruz del Condor trvá asi 2 hodiny. Cestou stretávame miestnych ľudí ktorí sa so svojimi oslíkmi vydávajú na políčka za prácou, alebo vyháňajú čriedy lám na pašu. Cestou sa zastavujeme na niekoľkých turistických zastávkach, viewpointoch, s výhľadom na údolie rieky Colca. Na každom viewpointe bolo niekľko žien v krojoch predávajúcich suveníry. Pohľad do údolia ožiareného vychádzajúcim slnkom je nádherný ! :-) Väčšina úbočí je posiata množstvom terás, ktoré dodávajú krajine zaujímavosť. Tieto terasy pritom niesú žiadne pôvodné pozostatky inkov, ako nás upozornil náš sprievodca. Vytvorili ich len nedávno miestny ľudia pre potreby poľnohospodárstva a sú staré len 11 rokov. Tento spôsob poľnohospodárstva sa tu zachoval nezmenený od čias inkov a asi je to jediný spôsob ako v tejto hornatej krajine niečo vypestovať.





Colca Cannon
Poslednu cast asi 1km k vyhliadke rus Del Condor absolvujeme peso po okraji kanonu. je to fakt uchvatny pohlad. Sprievodca tvrdi ze na tom mieste je kanon hlboky 3200m. Hlbka je to fakt uchvatna, ale tento udaj by som si radsej este preveril v nejakej encyklopedii.


Kondorov sme videli iba zopar poslednyh opozdilov. Prisli sme uz dost pozde, lietaju len zrana ,naberu vysku odletia prec. Po 9:00 hodine uz tam uz neboli ziadny.





Vraciame sa naspat do Chivaya. Na obed si davam zase nieo extra - "Rocoto". Zistujem ze je to mesovou zmesou plnena a pecena Chili paprika. Coool. **** stiplavosti. Nemka roni slzy.
Nasleduje uz len zdlhava a unavna esta naspet do Arequipy. Po prichode do Hostela Nunes sa stretavamm s ostatnymi clemi nasej skupiny ktori sa prave vratili z mesta.


Po vymene zazitkov, im zavidim 3 dnovy treck, pocas ktoreho toho stihli ovela, viac, ale aj moj vylet bol vpohode, som rad ze som sa nan vydal. Vynechat Colca Cannon by bola fakt velka skoda, nech to stoji co to stoji.

Zajtra sa vydavame zdolat miestnu najvyssiu sopku. Tusim nastane test ohnom mojho spacaka. Stanovy tabor ma byt vo vyske 5400m a ma tam byt az -10.
Tak ak nezmrznem ohlasim sa zase o 2 dni.

1 komentár:

romino povedal(a)...

čau DJ. Vidím, že chytáš aj básnické črevo. Som tu každý deň a sledujem vaše kroky :-). Hold máte pravidelného návštevníka. Veľa šťastia, Roman