6. 4. 2008

Deň 9 - Chivay

Moj plan B Colca Canonu sa opet zkomplikoval.
Podla planu vstavam o 7 o 8 som pripraveny a cakam na cestovku ktora ma mala vyzdvihnut na hostely. Cakam hodinu , 9:00, 9:30, nikde nikto. Uz som veru dost nervozny co sa deje. Skusam zavolat na islo ktore je uvedene na uctenke. Nikto to nezdviha, Tak som sa tam vypravil osobne. chlapik na mna nieco mlel ,ze nemaju bus i co, potom volala tetuska ktora mi to predavala , preco som necakal na hostely ako sme sa dohodli. To ma teda dost vytoilo. Zobral som si naspet svojich skoro 50$ a nastvany sa vraciam do hostela.
Cesto sa zastavujem ve nejakej inej cestovke a skusam zistit co by som mohol robit na druhy den ked budem cakat na ostatnych. Typek ma prehovara ze mozem este vyrazit autobusom do Chivay a tam sa pripojit k nejakej skupine ktora tam vyrazila uz rano. Takze mam plan C.
Zaplatil som za vylet, chlapik zavollal do autobusovej spolocnosti a kupil mi listok. Za pol hodky vyrazam. Privolal mi taxik, zaplatil nejakemu ujoovy aby ma odviedol na autobus. do ruky mi strka ucet a papier s menom guida a s nazvom hostelu v Chivay kde sa mam ubytovat a pripojit k skupine. Nemam cas premyslat nad tym co robim, a hlavne tuzba vidiet Colcaannon zvytazila. Autobus mal samozrejme meskanie asi hodinu. Okolo 12:15 teda nastupujem do miestneho lokalneho autobsu plneho peruancov smer Chivay. Trochu mi zviera zaludok, ale nakonie bola cesta fajn. Toto je ta prava cesta po peru. Ludia najkladaju do autobusu vsetko mozne, aj nabytok, a co sa nezmesti do kufra supho na strechu. Krajina ktorou sa uberame je elmi pekna, a stale stupame do kopca. V autobuse zacina byt slusna kosa, a tu uvedomujem ze som si v tej ryhlosti vzal iba jednu mikinu ktoru mam na sebe a nestaci. Do Chivay som dorazil okolo 15:30. Vystupim z autobusu , samy peruanec, nikto nehovory anglicky a ja nehovorim spanielsky, tak si to len zamierim k miestnym mototaxy a otram im papierik s nazvom hostela Inta Wasti. V hosteli si davam opet cvicenie z komunikacie, ked sa snazim zistit ako sa spojit s guidom menom David, a kde je skupìna ku ktorej sa mam pripojit. Asi po 5 minutah sa podarilo. Maju sa stretnut o 4:20 na recepcii a vyrazit do termalnych kupelov. Pffuu. to som si vydyhol. Dalej uz prebiehalo vsetko bez problemov.
Skupinku tvorili 2 anglike pary, jeden Argentincan s mamou, a jeden nemecky par.
Termalne kupele boli super. navstivili sme ich zase az podvecer, takze vyvalovat sa v bazene s teplou vodou, popijat chladeny dzus, a pozorovat do neba sa tyciace skalne steny obklopujuce kupele do oranzova zfarbene zapadajucim slnkom , Co viac treba dodat .....
Po termalnyh kupeloch sa ide na veeru do nejakej restiky so zivou hudbou a vystupenim miestnych folklornyh tancekov, v podani malej ale velmi peknej indianky.
Napriek nedavnym problemom neodolam miestnym speialitam a idem do toho. Lamu som este nemal takze si objednavam nejaku lamu na miestnych bilinkach. "Posusnaniko" jedna basen. Zatial najlepsie jedlo o som v Peru jedol.
Miestna folklorny zabavai sa celkom snazia a coskoro nas taktiez zapajaju do tanca.
Az teraz si uvedomujem nadmorsku vysku ked, po sa mi po jednej pesnike toi hlava a nevladzem dychat.
Z tejto casti vyletu nebudu ziadne fotky, fotak som nechal na hosteli.

Žiadne komentáre: