27. 4. 2008

Deň 26 - púšť Uyuni deň 2

23.4.

V soľnom hoteli sa všetkým spalo ako v bavlnke. Samozrejme s patrčnou prípravou proti zime. Po raňajkách vyrážame na ďalší prieskum púšte. Tentokrát už ale nie soľnej, ale normálnej kamennej.

lávové pole
Prvá zastávka je pri rozsiahlom lávovom poli. Do červena zfarbená hornina, ktorá tadeto tiekla v podobe lávy pred dávnymi dobami, stuhla do podoby najrôznejších kamenných útvarov. V diaľke je vidieť aktívnu sopku ......... . Aj teraz z nej z jednej strany stúpa stĺpec dymu.

Laguna Negra
Druhá zastávka bola pri jazere Laguna Negra. Idilické jazero s tmavomodrou až čiernou hladinou, obkolesené zaujímavími skalnými útvarmi. Radim pri pokuse nájsť čo najvhodnejší uhol na fotenie zišiel až k jazeru. (ostatní sme sa uspokojili s pohľadom zhora) Blíži sa obed a na slnku je teplúčko skoro 20 stupňov. Na okraji jazera sa pritom stále drží vrstva ľadu. Toľko pre ilustráciu k miestnemu podnebiu.

Na tomto mieste sme sa medzi skalami aj naobedovali, a kým guid upratal riady, dopriali sme si krátku siestu vyhrievajúc sa na skalách ako jašterice. Tých 10 - 20 jeepov ktoré sme videli v soľnej púšti sa nejak roztratilo po krajine, a tak sme tu úplne sami. O to viac si môžeme vkľude vychutnať krásu miestnej prírody.

Po obede prechádzame postupne okolo 3 lagún s plameniakmi. Lagúny boli pekné, okraj lemovala vyzrážaná soľ, ktorá z dialky pripomínala morské vlny. Ale od plameniakov som čakal viac. Nebolo ich také množstvo ako na propagačných materiáloch, a tiež hladina lagún bola dosť nízka, takže plamniaky sa zdržiavali dosť ďaleko od brehu a nebolo ich moc dobre vidieť. Pokúsili sme sa teda aspoň využiť zoom fotoaparátov a zachitiť niečo na fotky, ale bez poriadneho teleobjektívu výsledok nebude nič moc. V tomto smere si plameniaky asi lepšie obzriete v zoo. Ale aby to nevyzeralo moc pesimisticky. Plameniaky nič moc ale okolitá krajina je super.

kamenný strom
Dalšou zastávkou je opäť jedna z kamenných formácií, kde sa nachádza aj kamenný strom z propagačných materiálov.

Poslednou atrakciou dňa má byť laguna Colorada. Cestou k nej sme dostali defekt.
Radim sa so svojími nemalými praktickými skúsenosťami aktívne zapojil do výmeny rezervy a tak sme už za necelých 10 min mohli opäť pokračovali v ceste. Aj tých 10 minút bolo dosť dlho. Nachádzame sa v nadmorskej výške cez 4000 m.n.m a na otvorenom priestranstve širokej planiny fúka veľmi nepríjemný, silný a studený vietor.

Laguna Colorada
Po výmene kolesa je to už len asi 1/2h k výhliadke nad lagunou Colorada. Výhliadkou je kopec z čiernych lávových kameňov. Pod nami sa rozprestiera rozsiahle jazero, ktoré hrá rôznymi farbami, podľa čoho aj dostalo meno. Prevláda červená , biela a žltá. Biele miesta sú tvorené ložiskami boraxu, červené zase nejakým minerálom ktorého názov som zabudol. :-(. V prostredí tak nasýtenom rôynymi látkami by som vôbec nepredpokladal nejaký život. Napriek tomu je na lagúne vidieť značné množstvo plameniakov.

Na tomto mieste sme sa pre silný vietor dlho nezdržali, a každý už má pred očami aspoň trochu teplý hostel a večeru.